A fő kutatási területünk az őssejtek és a belőlük differenciáltatott endotélsejtek klinikumban történő felhasználhatósága. Ennek lényeges pontja a sejtek életben tartása és meggyőzése arról, hogy közreműködjenek velünk. Ha szívesen megismerkednél a kutatói pályával, várunk az előadásunkon, de sose feledjük az első számú szabályt: “A kutatás mindössze addig tart, amíg a csokikészlet.”

Bővebben

  Az SZTE GTK fiatal oktatójaként és kutatójaként fontosnak tartom, hogy a marketing szó hallatán ne a kéretlen levelek és tolakodó reklámok jussanak az eszünkbe, hanem egy olyan tudományterület, amelynek célja a fogyasztói igények és szokások minél részletesebb megismerése tudományos eszközökkel. Emellett kifejezetten érdekes, amikor hétköznapi témákat tudunk fiatalokkal feldolgozni.

Bővebben

Tanulmányaimat Kaposváron (KTF), Szombathelyen (BDTF), Pécsen (JPTE, PTE) és Szegeden (JGYTF, SZTE) végeztem. Tanítóként, orosz-angol-könyvtár szakos tanárként, szakvizsgázott pedagógusként rendelkezem általános pedagógiai és nyelvtanári gyakorlattal. Pályám során tanítottam a közoktatás minden szintjén és a felsőoktatásban is.  A KE Egyetemi Könyvtárában (jogelődje a CSVM TF Könyvtára) 1991-től dolgozom. Korábban feldolgozóként, olvasószolgálati könyvtárosként, 2000-től szaktájékoztató könyvtárosként. Fő…

Bővebben

Az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karának jogelőd intézményében végeztem mérnökinformatikus szakon. Jelenleg az IBM székesfehérvári IT-szolgáltató központjában dolgozom alkalmazás fejlesztőként. Szabadidőmben családommal, zenével, Raspberry PI-vel és Android programozással foglalkozom. Szeretek újat tanulni, valamint másokkal megosztani az új ismereteket. Kicsiknek és nagyoknak már évek óta tartok játékkészítői kurzusokat Scratch-ben, így terjesztve a játszva tanulás elvét.

Bővebben

muzeológus Petőfi Irodalmi Múzeum – Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet

Bővebben

Phd hallgató vagyok az SZTE TTIK Biokémiai és Molekuláris Biológiai Tanszékén. Biológus diplomámat szintén a Szegedi Tudományegyetemen szereztem. Phd-m során fém nanorészecskék tumorellenes hatását vizsgálom rákos sejtvonalakon.

Bővebben

  Ignácz Ferenc fizikus, elsősorban orvosi lézerek (excimer, szén-dioxid, YAG) fejlesztésével, kutatással, oktatással foglalkozik évtizedek óta. Rendszeresentart látványos kísérletes bemutatókat elektromosságtan, optika, hőtan témakörökben sok közép és általános iskolákban elsősorban Délmagyarországon.

Bővebben

Illés Anett, molekuláris biológus vagyok. Az ELTE biológia szakán végeztem genetika, sejt- és fejlődéstudomány szakirányon 2014-ben. Azóta a Semmelweis Egyetem Genomikai Medicina és Ritka Betegségek Intézetében dolgozom. Fő érdeklődési területem a neurodegeneratív betegségek genetikai és epigenetikai háttere, valamint kapcsolatuk a mitokondriális működéssel. Jelenlegi kutatásaim középpontjában a Parkinson-kór áll, mely genetikai hátteréről még mindig hiányosak az…

Bővebben

Illés Imre Áron PhD az SZTE BTK Ókortörténeti Tanszékének adjunktusa a Szegedi Tudományegyetemen 2007-ben latin és ógörög, 2009-ben történelem szakon szerzett diplomát, doktori disszertációját ugyanitt védte meg 2013-ban az Antikvitás Doktori program keretein belül. Tudományos tevékenységét 2014-ben Hahn István-emlékdíjjal, 2018-ban pedig Révay József-díjjal ismerték el. Szűkebb kutatási területe az ókori római városok közigazgatása, oktatási tevékenysége…

Bővebben

Mechatronikai mérnök hallgató

András az Európai Űrügynökség CanSat versenyén különdíjas HunSat csapat projektvezetője, a többiek munkáját segítette, szervezte. A CanSat mechanikai tervezésével és a célzott leszállással is ő foglalkozott. Alapvetően természettudományos érdeklődésű, de 12 éve zenél és sportol. Nagyon szeretné, ha lenne egy következő magyar CanSat csapat, akiket örömmel támogatna az elindulásban. Az előadás után lehetőség van az…

Bővebben

Ügyvezető igazgató

Fizikus, orvos-biológiai mérnök, fizika tanár. Péter számos termelési, mérnöki és back office területen szerzett szakmai és vezetői tapasztalatot. Fő területe a vállalati működés, folyamat és működés fejlesztés, valamint az innováció menedzsment. Célja egy olyan ipari, innovációs környezet kialakítása, ahol már egy középiskolás is be tud kapcsolódni a munkába, egy egyetemista talál magának szakdolgozat témát, hatékony…

Bővebben