2001-ben végzett az ELTE BTK mongol szakán, majd PhD fokozatot szerzett az ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskolájának Mongolisztika Programján. Rendszeresen oktat a Mongol és Belső-ázsiai Tanszéken, tudományos munkatársként dolgozik a Mongolisztikai Kutatóközpontban. Nyelvészeti területen végez kutatásokat, elsősorban a nyugat-mongol ojrát nyelvjárás jelenlegi helyzetével és történetével, valamint az ojrát írásos nyelvemlékekkel, az ojrát irodalmi nyelv és a…

Bővebben

Szeretem szemlélni, kutatni, megérteni a világ részeit, majd hasonlókat alkotni. Azt hiszem a LEGO-val indult minden… A programozás az egyik kedvenc alkotási formám, majdnem minden más, ami érdekel levezethető a programozásra. Egyszóval talán felfedezőnek hívnám magam, akit a kíváncsiság motivál a tanulásra és alkotásra. Jelenleg másodéves az Óbudai Egyetem – Neumann János Informatikai Karon és…

Bővebben

A kémiához fűződő viszonyát a függőség jellemzi, így nagyon érdekes, akár otthon elvégezhető kísérletek bemutatásával igyekszik megszerettetni a látogatókkal a kémia világát!

Bővebben

Szöveg- és kézirat-transzmisszióval foglalkozom, ami azt jelenti, hogy középkori írott forrásokban—többek között térképeken—kutatom, hogy különböző “tudáselemek” és információk milyen utakon mozogtak a középkori írásbeliségben, országokon, nyelveken és műfajokon át. Nemcsak maga a tartalom és a nyelvezet foglalkoztat, hanem az ilyen folyamatokban résztvevő “társadalmi cselekvők” is: azaz kik és hogyan továbbítottak és alakítottak, majd hallgattak el…

Bővebben

a BME Kognitív Tudományi Tanszékének doktori hallgatója. Érdeklődése középpontjában a tanuláshoz köthető idegrendszeri folyamatok állnak. Jelenleg az új információk megjegyzésének folyamatával, illetve a térbeliség és az alvás tanulásra gyakorolt hatásával foglalkozik.

Bővebben

Reischl Szilvia képzőművész (Budapest, 1969). Glatz Oszkár-díjas. 2010 óta a Műcsarnok munkatársa, 2012-től kurátorasszisztense. Két éven át az ARTools nemzetközi múzeumpedagógiai projekt magyarországi koordinátora, több ízben a Múzeumok éjszakája programjainak, 2016-ban a Mappanyitás II. workshop szervezője. Az első négy Nemzeti Szalon kurátorasszisztense, a Frissen című kiállítássorozat egyik kurátora.

Bővebben

Okleveles matematika-kémia-számítástechnika szakos középiskolai tanár.

Bővebben

Rési Gábor Róbert 2015-ben környezetvédelmi technikus – hulladékgazdálkodó szakon végzett a Than Károly Ökoiskolában. A szakmai tanulmányok befejezése óta az Országos Közegészségügyi Intézet Levegőhigiénés és Aerobiológiai Osztályán dolgozik. Főbb feladatai a beltéri és környezeti levegő mintavétele, kémiai és biológiai szennyezőinek vizsgálata. Számos projektben vett részt, például az uszodaterek levegőjének minősítésében vagy a budapesti játszóterek levegőminőségének…

Bővebben

Történész, a Blinken OSA Archívum igazgatója. Tanulmányait az Eötvös Loránd Tudományegyetemen és az angliai York egyetemén végezte. Szélesebb kutatási területe a második világháború utáni időszak története, szűkebb érdeklődési köre a halál és a felejtés. Tanított a kaliforniai Berkeley Egyetemen (University of California, Berkeley), kutatott a Princeton Egyetem Institute for Advanced Study-n és a Los Angeles-i…

Bővebben